З учнями 5-А класу КУ Сумська ЗОШ №23, м. Суми Зайцевою Веронікою, Панченко Поліною та Сердюком Владиславом презентували творчий проєкт "Дотримання принципів академічної доброчесності у навчанні".
Методичні вказівки для вчителів та зошит "Виховуємо академічну доброчесність в школі" (оновлена версія)
Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) радий представити до вашої уваги оновлену версію Методичних вказівок для вчителів “Виховуємо академічну доброчесність в школі” (оновлена версія) розроблених в рамках Проекту Наталією Шліхтою та Іриною Шліхтою.
Цей посібник покликаний запропонувати підходи для виховання академічної доброчесності у школі, надати деякі практичні інструменти та ідеї для роботи з учнями 1-4, 5-8 та 8-11 класів. Матеріал підготовлено на основі праць українських та міжнародних педагогів, які торкались питання доброчесності у своїй професійній чи наукові діяльності. Методичні вказівки лягли в основу створення он-лайн курсу “Академічна доброчесність для вчителів” розробленого спільно з Платформою онлайн освіти EdEra. Крім цього, в додаток до цього посібника авторки створили робочий зошит, для виконання практичних вправ у класі.
Ознайомится з посібником можна за посиланням: https://saiup.org.ua/resursy/metodychni-vkazivky-dlya-vchyteliv-vyhovuyemo-akademichnu-dobrochesnist-v-shkoli/
Сценарії уроків та презентації "Академічна доброчесність"
Матеріали стануть корисними для проведення занять з учнями для пояснення важливості дотримання принципів академічної доброчесності у навчанні, ознайомленням з практиками запобігання плагіату в учнівських роботах та задля обговорення та консультування випускників шкіл у виборі їх подальшої траєкторії освітнього та професійного розвитку.
Ознайомитися з матеріалами можна за почиланням: https://saiup.org.ua/novyny/stsenariyi-urokiv-ta-prezentatsiyi-akademichna-dobrochesnist/
Академічна доброчесність – як її пояснити учням і створити систему в школі
Чому академічна доброчесність
важлива:
- забезпечує довіру до результатів навчання;
- передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;
- учням треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати
комусь – розвиток неможливий:
- забезпечує чесний вступ до університету, а потім – гарну роботу;
- зараз світ глобалізований: щоби навчатися за кордоном, потрібно дотримуватися принципів академічної доброчесності.
Що
робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:
Ідентифікуйте
проблеми. Якщо є учні чи класи, які не дотримуються
принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними
керівниками.
Залучіть
усіх зацікавлених. Це може бути учнівське
самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності.
Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.
Обговоріть
і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для
цього варто звернутися до законів “Про освіту” і “Про повну загальну середню
освіту”. Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та
як сприяти її дотриманню.
Після
того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з
ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна
робити спільне.
Моніторинг. Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними:
дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.
Оцініть
та перегляньте політики.
Якщо
ваша школа не має розроблених політик – питання
академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків.
Де шукати знання про академічну доброчесність:
Онлайн-курс на EdEra (https://www.ed-era.com/) "Академічна доброчесність для вчителів" (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.
Сайт та YouTube канал SAIUP (https://www.youtube.com/channel/UC9c5TDYVD_NIjiNcqZCGcdQ) – тут можна знайти вебінари, рольові ігри,
історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.
Також дивіться антикорупційні інструменти,
розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у
в Черкаському. З їхньою допомогою можна проводити заняття, щоби виховати в
дітях принципи доброчесності та дотримання законів:
7 антикорупційних уроків (https://38d34c07-6455-4caa-9ab7-7d37e22181e3.filesusr.com/ugd/417f51_4ab289a6d13a44d7abbd534feea667aa.pdf)
Антикорупційні сценарії ( https://38d34c07-6455-4caa-9ab7-7d37e22181e3.filesusr.com/ugd/417f51_831925a04f354d808e2279b6dd6875b2.pdf)
Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" (https://38d34c07-6455-4caa-9ab7-7d37e22181e3.filesusr.com/ugd/417f51_68f64b9c9afc4f21aa9e8d678236d3ec.pdf)
Антикорупційний квест (https://38d34c07-6455-4caa-9ab7-7d37e22181e3.filesusr.com/ugd/417f51_c44513de40d542598c632b18088d67a0.pdf)
Онлайн-гра "(НЕ)підкупність" (https://nepidkupnist.in.ua/)
16 травня 2019 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених "Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід" у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка.
Виконуючи дисертаційне дослідження «Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики», науковим керівником якого є професор, доктор педагогічних наук Семеног Олена Миколаївна, мала змогу ознайомити пристутніх із творчим проєктом. КУ Сумська ЗОШ І-ІІІ ступенів №23, м. Суми тісно співпрацює з кафедрої української мови й літератури і тому, виконуючи безпосередньо експеримент дисертаційного дослідження у закладі загальної середньої освіти, як молодий учений я приділяю велику увагу навчальній культурі учнів початкової школи. Здобувачі початкової освіти розповіли учасникам конференції про те, чи списують учні початкової школи й надали наступні поради: створити учнівську раду доброчесності; обговорювати із здобувачами освіти етичну академічну поведінку; ознайомити із Довідником з академічної доброчесності школярів. Хочу відміти своїх учнів, які взяли участь у конференції, а саме: Ткаченка Дмитра, Мисникову Богдану, Гюлер Мехмета, Сердюка Владислава, Панченко Поліну й Зайцеву Вероніку. Здобувачі освіти впевнені, що школа - це місце, де вперше формують академічну доброчесність.
Немає коментарів:
Дописати коментар